شماره تلفن 56358039
online reservation of physiotraphy

online reservation of physiotraphy

  

آیا پزشکان فیزیوتراپی می‌توانند بیماران را برای انجام تصویربرداری به مراکز تصویربرداری ارجاع دهند؟

در برخی کشورهای خارجی فیزیوتراپیست ها می‌توانند بیماران را به مراکز تصویربرداری نظیر رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن یا ام ار آی ارجاع دهند؛ انجام این کار ازلحاظ قانونی در

این کشورها مانعی ندارد. اما در کشور ایران فیزیوتراپیست ها حق انجام این کار را ندارند و ارجاع بیماران به مراکز تصویربرداری بایستی توسط پزشکان انجام شود.

آیا فیزیوتراپيست ها پزشک هستند؟

نه، فیزیوتراپيست پزشک نیست. آن‌ها از طریق آموزش، ورزش و طیف وسیعی از درمانهای دیگر حامی سلامت و تندرستی هستند. آن‌ها دارو تجویز

نمیکنند و روشهای تهاجمی را انجام نمیدهند. برخی از افراد برای کسب صلاحیت در مقطع دکترای فیزیوتراپی تحصیل میکنند، اما هنوز پزشک

نیستند.

آیا ممکن است انجام فیزیوتراپی مضر باشد؟

برخی از تکنیکها توسط علم معتبر پشتیبانی نمیشوند و حتی میتوانند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشند. و یا برخی از فیزیوتراپیست ها درمان‌های اثبات‌شده را به‌طور نامناسب انجام می‌دهند یا زمان زیادی را صرف کارهایی می‌کنند که می‌توانید بدون راهنمایی آن‌ها انجام دهید.

همچنین پس از فیزیوتراپی ممکن است درد داشته باشید. هنگامی‌که در حال تحرک، کشش و تقویت ناحیه آسیب‌دیده هستید، باید تمرینات و حرکاتی را انجام دهید که می‌تواند باعث درد بعد از جلسه فیزیوتراپی شود. این درد معمولاً مربوط به واکنش عضلات به کاری است که روی آن‌ها انجام‌شده است و نباید با افزایش علائم واقعی اشتباه گرفته شود.

وجود مشکل در نسخه‌نویسی الکترونیک

سیستم راه‌اندازی نسخه‌های الکترونیکی علیرغم مزایا فراوانی که دارد دارای مشکلات مهمی نیز است. برای مثال نرم‌افزاری که برای ثبت نسخ فیزیوتراپی ارائه‌شده است کارآمد و مناسب نیست؛ پزشک مدت‌زمان زیادی را باید صرف ثبت نسخه فیزیوتراپی کند. آیتم‌های مربوط به آمادگی‌های قبلی بیمار نیز بسیار زیاد و مبهم و نیاز به تایپ و نوشتار توسط پزشک دارد. در مورد انتخاب نواحی فیزیوتراپی نیز تنها چند ناحیه ذکرشده است که این موارد نیز ازنظر علمی و پزشکی دارای اشتباهاتی است؛ همچنین ذکر تنها چند ناحیه جهت فیزیوتراپی باعث ضرر مالی به فیزیوتراپیست و همچنین مشکل حذف درمان در نواحی مدنظر بیمار خواهد بود.

در مورد نرم‌افزار تأمین اجتماعی نیز انتخاب نواحی بسیار سخت و انتخاب خدمات درمانی مبهم و پیچیده است.

شیفت های کاری فیزیوتراپی در مرکز اسلامشهر

شیفت کاری مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر در دو نوبت صبح و عصر می باشد.شیف اول از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر و شیفت دوم از ساعت 3:30 بعداز ظهر تا 7:30 می باشد.کلیه وقت دهی های بیماران در این دو شیفت انجام می شود.

با توجه به اجرایی شدن قانون نسخه نویسی الکترونیک موارد ذکر شده در تصویر زیر جهت تجویز نسخه فیزیوتراپی به استحضار پزشکان محترم می رسد.

online reciptionphysiotraphy 

تعداد مراکز فیزیوتراپی در اسلامشهر

در اسلامشهر مراکز فیزیوتراپی زیادی وجود دارد. در اسلامشهر تقریباً در هر محله یا شهرک می‌توانید چند مرکز فیزیوتراپی بیابید. بیشترین تراکم حضور مراکز فیزیوتراپی در

اسلامشهر در خیابان باغ فیض است. در حال حاضر به‌طور تخمینی می‌توان گفت که بیش از که 25 مرکز فیزیوتراپی در اسلامشهر فعالیت می‌کند. بالطبع مجموعه فیزیوتراپی باغ

فیض اسلامشهر توان سرویس‌دهی و ارائه خدمات فیزیوتراپی به همه عزیزانی در اسلامشهر زندگی می‌کنند ندارد. همچنین برخی به دلیل مشکلات حرکتی و ... ترجیح می‌دهند به

مراکز فیزیوتراپی نزدیک‌تر مراجعه کنند.

برای آگاهی از نزدیک‌ترین مراکز فیزیوتراپی به محل شما می‌توانید از ابزارهای مختلف اینترنتی استفاده کنید.

بهترین کشورها برای تحصیل فیزیوتراپی

بهترین کشورها برای آموزش فیزیوتراپی عبارت‌اند از: ایالات‌متحده آمریکا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و بخش‌هایی از اروپای غربی. با توجه به کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در این کشورها، فیزیوتراپی با استانداردهای بالایی با استفاده از آخرین روش‌های تحقیقاتی آموزش داده می‌شود.

انواع فیزیوتراپی

فیزیوتراپی انواع مختلفی دارد. که در زیر برخی از رایج‌ترین انواع فیزیوتراپی را نام می‌بریم.

-فیزیوتراپی ارتوپدی: فیزیوتراپی ارتوپدی را می‌توان به‌عنوان یک اصطلاح چتر در نظر گرفت، که تحت آن رشته‌هایی مانند فیزیوتراپی‌های دست و فیزیوتراپی شانه قرار می‌گیرد. -فیزیوتراپی قلب و تنفس: این نوع فیزیوتراپی برای بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی نظیر آسم و مشکلات قلبی هستند انجام می‌شود.

-فیزیوتراپی کودکان: این نوع فیزیوتراپی مخصوص کودکان است.

-فیزیوتراپی ورزشی: فیزیوتراپی‌های ورزشی از درمان ارتوپدی برای درمان آسیب‌های ورزشی استفاده می‌کنند. همچنین این نوع درمان را برای افرادی که پس از جراحیهای مربوط به عضلات یا استخوانهای خود بهبود مییابند، توصیه می‌شود.

انواع مختلف درمان‌های موجود در فیزیوتراپی چیست؟

- فیزیوتراپی ورزشی. فیزیوتراپی ورزشی شاخه خاصی از فیزیوتراپی است که با متخصصان ورزش و ورزشکاران سروکار دارد.

  -توان‌بخشی و مدیریت درد

- فیزیوتراپی اسکلتی عضلان.

تأثیر انجام فیزیوتراپی برگردش خون و اعصاب

برخی از خدمات فیزیوتراپی به‌غیراز تأثیر مثبت بر بخش از عضو بدن مزایای دیگری نیز دارند. مواردی مانند ماساژ و جریان‌های تحریکی گردش خون را افزایش داده و باعث کاهش تنش‌های عصبی می‌شوند.

فیزیوتراپیست ها چه مشکلاتی را درمان می کنند؟

درمان گردن و کمردرد ناشی از مشکلات در عضلات و اسکلت

درمان مشکلات در استخوان‌ها، مفاصل، ماهیچه‌ها و رباط‌ها و همچنین و عوارض پس از قطع عضو

درمان مشکلات ریوی مانند آسم

درمان ناتوانی درنتیجه مشکلات قلبی

وظایف فیزیوتراپیست ها:

کار با بیماران با شرایط مختلف، گاهی اوقات در طول هفته‌ها یا ماه‌ها

تشخیص، ارزیابی و درمان مشکلات

تشویق به ورزش و حرکت

توصیه به بیماران برای داشتن یک سبک زندگی سالم

تهیه گزارش از بیماران و پیشرفت آن‌ها

رعایت موارد بهداشتی در مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر

سلامتی شما برای ما مهم است!

ما همه کار می‌کنیم تا هوای اتاق عاری از گردوغبار، ویروس‌ها، باکتری‌ها، آلرژی‌ها و بوهای نامطبوع باشد. درمانگران ما در طول درمان کلیه موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و از ماسک‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

سوال در مورد زدن دوز سوم و چهارم واکسن کرونا بدون اعلام وزرات بهداشت

برخی از دوستان  سؤالاتی مطرح می‌کنند که هرچند در حیطه وظیفه و مسئولیت این مجموعه نیست باز ترجیح می‌دهیم این موارد را ذکر می‌کنیم. اخیراً یکی از دوستان دو دوز واکسن سینوفارم تزریق کرده بود و با توجه به این‌که هنوز تزریق دوزهای بعدی این واکسن اعلام‌نشده است  قصد داشت به‌جای شخص دیگری که واکسن نزده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و با مدارک شخص دیگری دوزهای سوم و چهارم واکسن را تزریق کنید. پس از مشورت این عزیز با ما توصیه کردیم که هرگز این کار را انجام ندهد زیرا واکسن‌های سینوفارم  فعلاً برای دو دوز تأییدیه تزریق گرفته است تأییدیه دوز سوم و چهارم این هنوز صادر نشده است.همچنین ممکن است نیاز باشد که  تزریق دوزهای بعدی این واکسن  در زمان و شرایط خاصی انجام شود. ازاین‌رو ممکن است تزریق خودسرانه واکسن‌های مزبور بیش از دو دوز  نه‌تنها هیچ تأثیری در ایمنی شخص نداشته باشد بلکه باعث بروز مشکلاتی در شخص گردد.

ما به‌عنوان عضو کوچکی از مجموعه پزشکی این نکته را اعلام می‌کنیم که هرگز بدون اطلاع‌رسانی مراجع اصلی پزشکی اقدام به تزریق دوزهای اضافی واکسن ننمایید.

عارضه گردن روبه‌جلو

عارضه گردن روبه‌جلو ازجمله مشکلاتی هست که ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود. سبک زندگی غلط، استفاده زیاد و غیراصولی از گوشی همراه و همچنین کار کردن در برخی از مشاغل ازجمله مواردی هست که باعث ایجاد عارضه گردن روبه‌جلو می‌شود.

جهت مشاوره در مورد درمان و پیشگیری از عارضه گردن روبه‌جلو با مجموعه فیزیوتراپی اسلامشهر تماس حاصل فرمایید.

درمان عوارض حرکتی در بیماران ام‌اس و سکته مغزی

برخی از مراکز فیزیوتراپی و فیزیوتراپیست ها در تبلیغاتی خود به‌اشتباه ادعای درمان بیماری ام اس و سکته مغزی می‌نمایند. درحالی‌که این ادعا دقیق و درست نیست. درواقع مراکز فیزیوتراپی صرفاً می‌توانند اقدام به درمان عوارض حرکتی بیماری‌های ام اس و سکته مغزی نمایند. مجموعه فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر نیز با کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته اقدام به درمان عوارض حرکتی این بیماری‌ها می‌نماید.

انجام فیزیوتراپی کادر درمان با تخفیف ويژه

کادر درمانی کشور یکی از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند. به‌خصوص در دو سال اخیر که شاهد بروز اپیدمی کرونا بوده‌ایم کادر درمانی ازخودگذشتگی و فداکاری فراوانی از خود نشان داده‌اند. ازاین‌رو مجموعه فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر تخفیف ویژه‌ای برای کادر درمان و کارکنان کلیه مراکز درمانی در نظر گرفته است. کارکنان مراکز درمانی در صورت معرفی مدیریت این مراکز و با ارائه دفترچه بیمه می‌توانند از تخفیف ويژه ما برخوردار شوند.

درمان لمس شدگی یک‌طرفه و دوطرفه بدن به دلیل سکته

مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر با استفاده از روش‌های نوین فیزیوتراپی و با تجهیزات مدرن، درمان لمس شدگی یک‌طرفه و دوطرفه بدن را به‌صورت کاملاً تضمینی انجام می‌دهد.

ملاحظاتی که باید بیماران در انجام فیزیوتراپی در محل در نظر بگیرند

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند (یا ناچار هستند) که فیزیوتراپی را در منزل خود انجام دهند. اما آیا می‌توان به هر شخص یا گروهی که ادعای انجام فیزیوتراپی در محل داشت اعتماد کرد؟ البته که خیر. برای انجام فیزیوتراپی در محل بیماران باید مواردی را مدنظر داشته باشند. برخی از موارد را در زیر ذکر می‌کنیم.

-هنگام انجام فیزیوتراپی در محل حتماً از درمانگر بخواهید کارت یا مهر نظام پزشکی را به شما نشان دهد.

-هرگز به شخص اعتماد نکنید و همواره سعی از مراکز فیزیوتراپی درخواست اعزام درمانگر به محل نمایید.

-در صورت بروز هرگونه مشکل از طرف درمانگر یا سهل‌انگاری با مرکز فیزیوتراپی تماس گرفته و مشکل را اعلام فرمایید.

لاغری با استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی

تجهیزات فیزیوتراپی روزبه‌روز در حال پیشرفت و نو شدن هستند. این تجهیزات مصارف و کاربردهای بسیار متنوعی دارند. امروزه برخی از تجهیزات فیزیوتراپی برای لاغری استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با ورزش دادن عضلات شکم و پهلو به‌صورت مستقیم باعث چربی سوزی و لاغر شدن افراد می‌شود. مزیت این روش این هست که شخص تنها در یک قسمت به‌صورت ایستاده یا خوابیده قرار می‌گیرد و دستگاه بخش مشخصی از بدن شخص را ورزش می‌دهد. به این صورت بخشی از بدون که دارای چربی بیشتری هست (معمولاً این قسمت شکم است) به‌صورت مستقیم مورد هدف قرار می‌گیرد.
این روش لاغری برای افرادی مناسب هست که حوصله یا وقت ورزش و تمرین کردن ندارند. این دستگاه‌ها را می‌توان خریداری کرد و در خانه استفاده کرد
.

انجام فیزیوتراپی پس از جراحی
در موارد بسیاری پزشکان پس از انجام عمل جراحی، انجام فیزیوتراپی از محلی که عمل شده است را تجویز می‌کنند. عمل کمر، رباط صلیبی زانو، مفاصل و ... از مواردی هستند که پزشک در برخی موارد اقدام به تجویز فیزیوتراپی در فواصل زمانی معینی می‌کنند. انجام فیزیوتراپی پس از عمل جراحی، درمانی مکمل برای بهبود بیماران است.

موردی که باید برای انجام فیزیوتراپی ذکر کرد این هست که انجام فیزیوتراپی تا حدودی زمان‌بر است و در هر جلسه ممکن است نیم ساعت تا یک ساعت به طول انجامد. همچنین مدت‌زمان انجام انواع مختلف فیزیوتراپی با یکدیگر متفاوت است. همچنین ممکن است برخی از حرکات فیزیوتراپی باعث ایجاد دردهای خفیفی شود. این مورد در فیزیوتراپی پس از جراحی بیشتر شایع است. ازاین‌رو لازم است که بیمار ضمن صبر و حوصله کافی در انجام فیزیوتراپی همکاری لازم را با پزشک داشته باشد و کلیه دستورات پزشک حین فیزیوتراپی را با دقت تمام انجام دهد.

در این مرکز کلیه انواع فیزیوتراپی از همه نقاط بدن انجام می‌شود.

انجام فیزیوتراپی در مراکز تجاری

برخی از افراد تمایل دارند که فیزیوتراپی را در محل کار خود انجام دهند. معمولاً مدیران و رئیسان شرکت‌ها چنین درخواستی دارند. برای مثال مراکز تجاری فراوانی در شهرستان اسلامشهر هست که مدیران این مراکز از تهران به اسلامشهر مراجعه می‌کنند. این مدیران ممکن است به دلیل مشغله کاری تمایل داشته باشند که فیزیوتراپی در محل مرکز تجاری‌شان انجام شود. درصورتی‌که مورد فیزیوتراپی در محل بیمار قابل انجام باشد ما قادر به انجام فیزیوتراپی در محل‌های موردنظر مشتری را داریم.

حرکات اصلاحی فیزیوتراپی

فیزیوتراپی تنها مختص درمان و بهبود بیماری ها نیست .از فیزیوتراپی می توان برای انجام حرکات اصلاحی و درمان ناهنجاری های اکتسابی و مادرزادی استفاده کرد.برای مثال مشکلاتی نظیر قوز کمر یا صافی کف پا با انجام برخی روش های فیزیوتراپی قابل رفع می باشد.

برندهای معتبر تجهیزات فیزیوتراپی

در زیر نام برخی از تجهیزات فیزیوتراپی به همراه برندهای معتبر تولید کننده آنها را ذکر می کنیم.

لیزر پرتوان شرکت پاگانی ایتالیا

اولترا سوند شرکت انراف هلند

شاک ویو پنوماتیک شرکت اکسین

تکار تراپی شرکت سپهران

دررفتگی شانه

دررفتگی شانه به دلایل متعددی اتفاق می افتد.مشکلات عضلانی مانند ضعف عضلات،ضربه و برخی بیماریهای از عومل بروز دررفتگی شانه هستند.در صورت دررفتگی شانه حفره ای رو شانه ایجاد می شود.وجود دررفتگی را از همین حفره می توان تشخیص داد.

در صورت بروز دررفتگی شانه باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کرد.پزشک ارتوپد براساس تشخیص خود بیمار را معالجه و در صورت نیاز به مراکز فیزیوتراپی ارجاع می دهد.

لوازم مصرفی فیزیوتراپی

مراکز فیزیوتراپی مانند سایر مراکز پزشکی نیاز به لوازم مصرفی پزشکی دارند.از لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده گرفته تا  سوزن های مورد استفاده در سوزن خشک و پدهای مختلف فیزیوتراپی و... همه لوازم مصرفی مراکز فیزیوتراپی هستند.استفاده از لوازم فیزیوتراپی خوب و با کیفیت قطعا در روند بهبود بیمار و رضایت بیماران تاثیر گذار می باشد.

مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر از بهترین و با کیفیت ترین لوازم فیزیوتراپی و سایر لوازم مصرفی استفاده می کند.

تاثیر جلسات فیزیوتراپی بر بهبود بیماران

جلسات مستمر و منظم فیزیوتراپی قطعا تاثیر بسیار خوبی بر روند بهبود بیماران خواهد داشت.بیمارانی زیادی با مشکلات خاص به مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر مراجعه می کنند ؛پس از طی دوره فیزیوتراپی این بیماران یا کاملا بهبود می یابند و یا شاهد تاثیر چشم گیری در روند بهبود خود بوده اند.مقایسه وضعیت بیمارانی که برای اولین بار برای انجام فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر مراجعه می کنند با وضعیتشان با پس از انجام دوره فیزیوتراپی به وضوح تاثیر مثبت انجام فیزیوتراپی بر بیماران را نشان می دهد.

تاثیر نحوه خوابیدن بر ستون فقرات

ما حدود یک سوم از عمر خود را در خواب می گذرانیم .خوابیدن به شکل غلط و اشتباه باعث بروز مشکلات مختلفی در بدن می شود.یکی از عضوهایی از بدن که خوابیدن بد می تواند بر آن تاثیر منفی زیادی بگذرد ،فقرات گردن و کل ستون فقرات است.در حین خوابیدن مهره های گردنی باید در امتداد ستون فقرات و در یک خط باشد.در صورتی که گردن بالاتر و یا پایین تر بیافتد فقرات گردنی با ستون فقرات در یک مسیر نخواهند بود؛این امر می تواند منشا بسیاری از مشکلات ستون فقرات باشد.

لیزردرمانی در مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر

مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر مجهز به تجهیزات بسیار گسترده و متنوع فیزیوتراپی است .یکی از این تجهیزات دستگاه لیزر می باشد.برخی از بیماران در کنار فیزیوتراپی نیاز به لیزر درمانی دارند.با استفاده از این دستگاه امور مربطو به لیزر درمانی برای بیماران انجام می شود.کلیه موارد لیزر درمانی در مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر انجام می شود.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

برخی از موارد فیزیوتراپی را می‌توان در منزل و توسط دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی انجام داد. در حال حاضر دستگاه‌ها فیزیوتراپی خانگی در بازار موجود می‌باشند. خرید این دستگاه‌ها می‌تواند برای افرادی که نیاز به فیزیوتراپی دارند مفید باشد. در صورت داشتن این دستگاه‌ها در منزل افراد بدون محدودیت زمانی و بدون مراجعه به مراکز فیزیوتراپی می‌توانند در منزل از این دستگاه‌ها استفاده نمایند. همچنین این دستگاه‌ها گزینه بسیار مناسبی برای استفاده سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی است.

نکته: دقت داشته باشید که برخی از دستگاه‌هایی که به‌عنوان دستگاه فیزیوتراپی خانگی به فروش می‌رسد، دستگاه‌های فیک و بی‌کیفیت هستند که کارایی چندانی ندارند. ازاین‌رو جهت خریدار دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی حتماً با متخصصان این رشته فیزیوتراپی مشورت نمایید.

دستگاه فیزیوتراپی برای لاغری

با پیشرفت روزافزون علم ،تجهیزات و دستگاههای جدیدی وارد بازار شده است.در زمینه فیزیوتراپی نیز دستگاههای جدید با کاربردهای چندگانه وارد بازار شده اند.امروزه فیزیوتراپی در زمینه لاغری و تناسب اندام نیز حرف هایی برای گفتن دارد.استفاده از دستگاهای فیزیوتراپی برای لاغری از جمله یکی از این دستگاهها می باشد.دستگاههای فیزیوتراپی لاغری را می توان در مراکز فیزیوتراپی،منازل و باشگاهها استفاده کرد.

تعرفه بخش خصوصی فیزیوتراپی 1400

برای دانلود و مشاهده فایل pdf تعرفه های بخش خصوصی فیزیوتراپی برای سال 1400 بر روی لینک زیر کلیک کنید.با توجه به افزایش تعرفه های خصوصی و دولتی موارد فیزیوتراپی،مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر نیز افزایش اخیر را در تعرفه های خود اعمال نموده است.

تعرفه بخش خصوصی 1400

اطلاعیه مهم

در تاریخ 1400/01/25 جلسه ای با حضور مدیریت انجمن فیزیوتراپی کشور با ریاست محترم سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح برگزار گردید.جلسه مزبور پیرامون اجرایی شدن برخی تفاهم نامه ها فی مابین بوده است.نتایج جلسه مزبور به شرح زیر می باشد.

1-نهایی شدن چک لیست نظارتی مراکز فیزیوتراپی

2-همکاری بهتر شعب استانی انجمن فیزیوتراپی در بازدیدهای نظارتی توسط بازرسین خدمات درمانی نیروهای مسلح و ارائه خدمات بهتر

3-عقد قرار داد مجدد با مراکز فیزیوتراپی که در سال 97 به دلیل عدم امضای الحاقیه با بیمه لغو قرار داد شده بودند.

 4-لزوم استفاده از تعرفه واحد کلیه مراکز طرف قرارداد

5-تخفیف برای صندوق خانواده های شهدا و جانبازان

فیزیوتراپی سکته مغزی

در این مرکز فیزیوتراپی برای افرادی که دچار سکته مغزی شده اند به صورت ويژه و کاملا تخصص انجام می شود.این مرکز دارای تخت های ایستا و برقی مخصوص برای انواع فیزیوتراپی ها می باشد.

مشکلات تمدید پروانه موسسات فیزیوتراپی

اخیرا برخی از موسسات و مراکز فیزیوتراپی در اصفهان و خوزستان  با مشکل تمدید پروانه فیزیوتراپی مواجه شده اند .در این خصوص مسئولین مربوطه در انجمن فیزیوتراپی ایران از جمله دکتر مجید میرزا حیدری از طریق مکاتبات و مراجعه حضوری پیگر رفع موانع و مشکلات تمدید پروانه این مراکز می باشند.                                                                                   تاریخ مطلب   99/12/14

جلسه انجمن فیزیوتراپی کشور با بیمه نیروهای مسلح

در تاریخ 5 اسفند 1399 جلسه با حضور اعضای انجمن فیزیوتراپی کشور از جمله دکتر مجید میرزا حیدری با مسئولین بیمه نیروهای مسلح شکل گرفت.در این جلسه پیرامون نحوه پوشش خدمات مندرج در کتاب ارزش نسبی سلامت بحث و گفتگو شد.   

تاریخ مطلب:99/12/14

تعرفه های جدید فیزیوتراپی با بانک های طرف قرار داد

بدینوسیله به اطلاعاع همکاران فیزیوتراپیست طرف قرار داد با بانک ها می رساند با توجه به ابلاغ افزایش تعرفه فیزیوتراپی توسط هیئت وزیران با تصویب  شورایعالی ، تعرفه درمانی فیزیوتراپی بانکها به شرح زیر می باشد.

فیزیوتراپی یک ناحیه در هر جلسه معالدل 507000 ریال

فیزیوتراپی دو ناحیه 912000 ریال                 

مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر تعرفه های جدید را ازتاریخ 1400/01/15 اعمال نموده است.

انجام سوزن خشک در اسلامشهر

سوزن خشک یکی از روش های درمانی پرکاربرد در فیزیوتراپی است .در این روش سوزن های مخصوص و ظریفی به نقاط مختلف بدن وارد می شود.نقاطی که باید سوزن خشک در آن وارد شود توسط فیزیوتراپیست مشخص می شود.این روش فیزیوتراپی در درمان گرفتگی عضلات،بهبود جریان خون موثر است.از دیگر مزایای استفاده از سوزن خشک کاهش احساس در در بیماران می باشد.

برخی گمان می کنند که سوزن خشک همان طب سوزنی است در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است.طب سوزنی نوع روش قدیمی ،سنتی و شرقی برای درمان می باشد در حالیکه سوزن خشک روشی جدید وغربی است .سوزن های مورد نیاز برای انجام سوزن خشک باید توسط بیمار از مراکز خاص تهیه شود.تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام سوزن خشک توسط توسط پزشک معالج تعیین می شود.در هنگام انجام سوزن خشک پزشک فیزیوتراپیست بایستی حتما در محل حضور داشته باشد و به صورت مکرر در جریان انجام این خدمات برای بیمار باشد.

مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر به صورت کاملا اختصاصی خدمات سوزن خشک را انجام می دهد.با توجه به اینکه بسیاری از خانم ها برای انجام سوزن خشک به این مجموعه مراجعه می کنند در این مرکز از کارشناسان خانم خدمات سوزن خشک بانوان را انجام می دهند.

تاثیر سبک زندگی صحیح بر سلامت

واضح است که با داشتن سبک زندگی(لایف استایل) صحیح افراد سالم تر خواهند بود.سبک زندگی در کلیه جنبه های زندگی بسیار مهم و اثرگذار است.بسیاری از بیمارانی که برای انجام فیزیوتراپی مراجعه می کنند و از مشکلاتی رنج می برند خود می دانند که سبک زندگی اشتباه یکی از دلایل مراجعه این عزیزان برای فیزیوتراپی است.نحوه نشستن روی زمین،نشستن پشت میز،راه رفتن ،بلند کردن  وسایل و موارد بسیار دیگری بر عملکرد ماهیچه ها ،غضروف ها و ستون فقرات شما در بلند مدت و کوتاه مدت تاثیرگذار است.

متاسفانه برخی افراد حتی با دانشتن این موضوع که سبک زندگی اشتباه می تواند آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه کند باز تغیییری در زندگی خود ایجاد نمی کنند و سبک زندگی قبلی خود را دنبال می کنند.این افراد گمان می کنند که در صورت بروز بیماری به هرحال توسط پزشکان درمان خواهند شد.در حالیکه در صورت بروز بیماری احتمال دارد هزینه های هنگفت به همراه درد و استرس فراوان گریبانگیرشان خواهد شد.

سبک زندکی صحیح به همراه ورزش روزانه مهمترین نوع بیمه است که بدن را در مقابل بیماریها بیمه می کند.

انجام فیزیوتراپی در محل در شهر تهران

مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر در کنار ارائه خدمات فیزیوتراپی در اسلامشهر ،اقدام به ارائه خدمات فیزیوتراپی در محل، در شهر تهران می نماید.به الطبع بسیاری از افرادی که ساکن تهران هستند و تمایل به انجام فیزیوتراپی در مرکز باغ فیض اسلامشهر دارند به دلیل بعد مسافت و فاصله ممکن است از انجام اینکار منصرف شوند.از این رو مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر تمهیدات ويژه ای برای این قبیل بیماران عزیز در نظر گرفته است.

ما با ارائه خدمات حضوری فیزیوتراپی در هر کجای تهران در خدمت همشهریان عزیز خود در تهران هستیم.جهت ارائه خدمات فیزیوتراپی در تهران بیماران محترم حتما باید نسخه پزشک معالج را داشته باشند.همچنین گرفتن نوبت فیزیوتراپی الزامی می باشد.

افزایش قیمت تجهیزات فیزیوتراپی

همانطور که می دانیم اغلب تجهیزات و دستگاههای فیزیوتراپی از خارج از کشور وارد می شوند.با افزایش چند برابری قیمت ارز و دلار قیمت تجهیزات فیزیوتراپی نیز چندین برابر شده است.در حال حاضر شرایط به گونه ای است که راه اندازی مراکز جدید فیزیوتراپی به هیچ وجه به صرفه نمی باشد.همچنین ادامه فعالیت برای بسیاری از مراکز فعال فیزیوتراپی نیز صرفه اقتصادی ندارد.

مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر در سخت ترین شرایط اقتصادی در کنار بیماران عزیز می باشد و اقدام به خدمات رسانی و سرویس دهی به بیماران عزیز می نماید.

ساعت کاری مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر

با توجه به انتشار ويروس کرونا ساعت کاری برخی مراکز پزشکی تغییر کرده است.در اینجا به دلیل سوالات بسیار بیماران محترم لازم می دانیم ذکر کنیم که ساعت کاری مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر هیچگونه تغییری نداشته است و ساعات کاری کماکان مانند روال قبل بوده است.

    

مراجعه به پزشک به جای شکسته بند

شاید تا به حال عبارت شکسته بند را شنیده باشید.در گذشته که علوم پزشکی به صورت امروزی ساختاریافته و مدرن نبود از روش های سنتی برای درمان مشکلاتی نظیر شکستگی استخوان های بدن استفاده می شد.افرادی که به عنوان شکسته بند شناخته می شدند با دانش تجربه ای که داشتند به شکسته بندی می پرداختند.جدا از اینکه روش های این افراد صحیح و اثر بخش بوده یا خیر در دنیای مدرن با پیشرفت چشم گیر علم پزشکی جایی برای این قبیل روش ها وجود ندارد.

متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای درمان شکستگی به شکسته بند مراجعه کنند.حتی دیده شده که در موارد بسیار حساس و خطرناکی نظیر مشکلات ستون فقرات،برخی افراد به شکسته بند مراجعه می کنند.جالب است که برخی شکسته بند ها اقدام به تجویز گرفتن عکس رادیولوژی و سی تی اسکن نیز می کنند.بسیار دیده شده است که افراد پس از مراجعه به شکسته بندی دچار مشکلات حادتر و در برخی مواقع مادام العمر شده اند.بیماران در صورت بروز مشکل باید به پزشکان متخصص در زمینه بیماریشان مراجعه نمایند.مشاغلی نظیر متخصص ارتوپدی،متخصص مغز و اعصاب و فیزیوتراپی مواردی هستند که با بیماریهای شکستگی بدن در ارتباط هستند.

در حال حاضر مشاغلی نظیر شکسته بندی غیرقانونی می باشد و با متخلفین برخورد قضایی  می شود.

فایل دستورالعمل انجام فیزیوتراپی در شرایط کرونا

برای دانلود دستورالعمل انجام فیزیوتراپی برای همکاران فیزیوتراپیست در شرایط کرونا ویروس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فایل دستورالعمل انجام فیزیوتراپی در شرایط کروناویروس

فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی مربوط به کودکان معمولا در مراکز فیزیوتراپی اطفال و کودکان انجام می شود.البته امکانات و تجهیزات فیزیوتراپی برای کودکان و بزرگسالان تقریبا یکسان است.

اما به دلیل شرایط خاص فیزیوتراپی کودکان مانند سروصدا و ... انجام فیزیوتراپی کودکان و بزرگسالان در کنار هم باعث آزار هر دو طرف می شود .از این رو همواره پیشنهاد می شود فیزیوتراپی کودکان در مراکز فیزیوتراپی کودکان انجام شود .در حال حاضر برای فیزیوتراپی کودکان مرکز فیزیوتراپی در اسلامشهر به صورت اختصاصی وجود ندارد.از این برای انجام فیزیوتراپی کودکان باید به مراکز موجود در شهر تهران مراجعه شود.مرکز طبی کودکان جنب بیمارستان امام خمینی یکی از مراکز مهم و معتبر فیزیوتراپی کودکان در تهران می باشد.این مرکز دارای انواع روش های تصویربرداری کودکان نیز می باشد .

راهنمای انجام حرکات جهت حفظ بهداشت ستون فقرات در منزل در پی شیوع ویروس کرونا

همانطور که می دانیم پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.ورزش ونرمش اصولی و استاندارد می تواند سالها بدن شما را از بروز هر مشکلی بیمه کند.بسیاری از مشکلات بدن نظیر کمردرد ،زانو درد و ... به دلیل وجود ضعف  درعضلات است.با نرمش و ورزش مداوم عضلات و ماهیچه های بدن خود را تقویت می کنید. در صورتی که نرمش های توصیه شده توسط فیزیوتراپیست ها را دنبال کنید حتی در دوران پیری نیز با مشکلاتی نظیر کمر درد و ... مواجه نخواهید شد.با توجه به خانه نشینی در ایام شیوع ویروس کرونا و بی تحرکی جهت حفظ بهداشت ستون فقرات انجام حرکتها و نکات ذکر شده در زیر بسیار مفید خواهد بود.

1-انجام نرمش های ستون فقرات به شکلی که باعث تحریک و درد نشود.(برای آموزش نیازمند حضور در مرکز فیزیوتراپی تحت نظر فیزیوتراپیست می باشد).

2-انجام تمرینات انقباضی عضلات ثبات دهنده ستون فقرات که این مورد هم باید با مراجعه به مرکز فیزیوتراپی و آموزش انجام شود.

ورزش کردن برای حفظ ستون فقرات سالم ضروری است و می توان به توان بخشی ستون فقرات زخمی شما نیز کمک کند.

3-حفظ حالت درست نشستن به طوری که انحنای طبیعی فقرات به هم نخورد.بهترین حالت نشستن روی صندلی با حالت عمودی و نه قوز کرده.

4-محدود کردن زمان استفاده از گوشی تلفن همراه به طوری که سر بیش از اندازه پایین نیافتد. وگردن بیش از حد فشار نبیند.

5-اگر از کامپیوتر استفاده می کنید فاصله مانیتور باعث فشار و عقب خم نشدن سر و فشار به گردن نگردد.

6-انجام تمرینات برای افزایش بهره وری ریه ها.

7-ایستادن بیش از 10 دقیقه باعث فشار به فقرات می شود .

8-پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین

9-پرهیز از خوابیدن نامناسب با بالش نامناسب و یا سطوح خیلی نرم و یا خیلی سفت

10-حفظ وزن مناسب با تغذیه اصولی با توجه به خانه نشینی

همچنین برخی از بیماران که به صورت مداوم نیاز به انجام برخی از روش های فیزیوتراپی ساده دارند ،می توانند با خرید تجهیزات فیزیوتراپی خانگی اقدام به انجام فیزیوتراپی در خانه نمایند.

فیزیوتراپی بیماران مبتلا به کرونا

بیماری کرونا بیماری بسیار پیچیده است .در برخی موارد که افراد به این بیماری مبتلا می شوند حتی پس از پایان دوره بیماری اختلالات و مشکلاتی در بدن خود احساس می کنند.در مواردی نیز بیماران پس از پایان دوره بیماری برای بازیابی توان حرکتی خود باید دوره های مختلف فیزیوتراپی را پشت سر بگذارند.بیماران مبتلا به کرونا پس از بهبود ،در صورت تشخیص پزشکان باید یک یا چند دوره فیزیوتراپی را انجام دهند.انجام فیزیوتراپی بیمارانی که به کرونا مبتلا بوده اند با رعایت کامل اصول و پروتکل های بداشتی انجام می شود.

مجموعه فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران بهبود یافته از کرونا و بیماران ریوی می باشد.

اهمیت رعایت نظافت در مراکز پزشکی

لزوم رعایت کامل نظافت و پاکیزگی در مراکز پزشکی از چندین جهت قابل‌توجه است. اول اینکه به دلیل حضور بیماران مختلف، احتمال آلوده شدن مراکز پزشکی با انواع میکروب‌ها و عفونت‌ها وجود دارد. این میکروب‌ها همان‌طور که از بدن افراد بیمار به محیط منتقل می‌شود به همین صورت از محیط بدن سایر بیماران منتقل می‌شود. همچنین شخصی که ممکن است بدنش درگیر بیماری باشد، ممکن است در برابر ویروس‌های جدید مقاومت کمتری خواهند داشت. ازاین‌رو مراکز پزشکی باید به‌صورت مداوم استریلیزه و تمیز نگه‌داشته شوند.

با شیوع ویروس کرونا نیز اهمیت تمیز نگه‌داشتن مراکز پزشکی دوچندان شده است.

در زیر برخی از موارد مهم در تمیز و پاکیزه نگه‌داشتن مراکز پزشکی را شرح می‌دهیم.

-استریلیزه کردن مداوم محل

-عوض کردن مرتب و مداوم روکش‌ها و ملحفه‌هایی که بیماران بر روی آن قرار می‌گیرند.

-وجود وسایل بهداشتی کافی در محل برای بیماران نظیر دستمال‌کاغذی، ژل‌های استریلیزه کننده، ماسک و... .

-شستشوی مرتب مکان‌های عمومی نظیر دستشویی‌ها و سالن‌ها و...

-لزوم رعایت فاصله‌گذاری بین بیماران

-حتی المکان عدم حضور همراه بیماران در محل

انجام فیزیوتراپی معلولان عزیز در اسلامشهر

بسیاری از توان‌خواهان و معلولان عزیز برای حفظ و یا ارتقاء و افزایش توانایی خود نیاز به انجام فیزیوتراپی به‌صورت مستمر دارند. مجموعه فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر به‌صورت ويژه و با در نظر گرفتن شرایط خاص این عزیزان اقدام به سرویس‌دهی و ارائه خدمات به این عزیزان را می‌نماید.

ارتباط بیماران مغز و اعصاب و فیزیوتراپی

بسیاری از بیماران مغز و اعصاب پس از معاینه توسط پزشک مغز و اعصاب به مراکز فیزیوتراپی معرفی می‌شوند. بیمارانی که دچار سکته شده‌اند معمولاً برای بهبود و بازیابی توانایی حرکتی نیاز به انجام فیزیوتراپی دارند. انجام فیزیوتراپی برای بیمارانی که دچار سکته شده‌اند نیز بسیار متنوع است و برای بیماران مختلف متفاوت است. برخی از بیمارانی که دچار سکته شده‌اند و توانایی حرکتی چندانی ندارند نیاز به انجام فیزیوتراپی در منزل دارند.

در مراکز فیزیوتراپی امور مربوط به توان‌بخشی این بیماران انجام  می‌شود.

برای مشاهده مطالب بیشتر در مورد مطب متخصص مغز و اعصاب اینجا کلیک کنید.

آسیب‌های ورزشی و فیزیوتراپی

معمولاً در ورزش‌های سنگین و نیمه سنگینآسیب یا مصدومیت‌های برای ورزشکاران روی می‌دهد. بسته به نوع ورزش قسمت‌هایی از بدن بیش‌تر در معرض مصدومیت و آسیب قرار دارند. ورزش‌هایی نظیر فوتبال، کشتی، وزنه‌برداری، دوومیدانی و ورزش‌هایی از این قبیل که نیاز به تحرک بالایی دارد بیشترین آمار مصدومیت در بین ورزشکاران را دارد. معمولاً در کنار تیم‌های مهم ورزشی پزشکانی به‌عنوان متخصص فیزیوتراپی حضور دارند و به‌دقت شرایط جسمی ورزشکاران را رصد می‌کنند. فیزیوتراپیست ورزشی باید علائم هشداردهنده که ممکن است باعث بروز مشکل در ورزشکاران شود را به ورزشکاران گوشزد کند و ورزشکاران را توجیه کند که در صورت بروز علائم ویژه‌ای به‌سرعت فیزیوتراپیست را در جریان قرار دهند.

یک تیم ورزش حرفه‌ای اصولاً باید مجهز به کلیه دستگاه‌های فیزیوتراپی با جدیدترین امکانات آن‌ها باشد. در صورت بروز هرگونه آسیب‌دیدگی باید ورزش کردن متوقف شود و به مداوا بر روی ورزشکاران شروع شود. وجود تجهیزات فیزیوتراپی-ورزشی در مراکز فیزیوتراپی برای ورزشکاران، کمک بسیار خوب و عالی برای ورزشکاران است.

فیزیوتراپیست خانم در اسلامشهر

اغلب خانم‌ها تمایل دارند امور مربوط به فیزیوتراپی‌شان توسط کارشناسان فیزیوتراپی خانم انجام شود.مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر از حضور فیزیوتراپیست های خانم بهره‌مند است.کلیه امور مربوط به فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست های خانم انجام می‌شود.

بیمه‌های طرف قرارداد با مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر

برخی مراکز مختلف درمانی به‌صورت مکرر در حال ثبت قرارداد با مراکز بیمه‌ای مختلف و یا لغو قرارداد با برخی مراکز بیمه‌ای می‌باشند.

آخرین لیست بیمه‌های طرف قرارداد مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر به شرح زیر می‌باشند.

بیمه تامین اجتماعی

بیمه خدمات درمانی

بیمه آتیه سازان

بیمه دی

بیمه دانا

بیمه پارسیان

بیمه صادرات

بیمه تجاری

بیمه بان کشاورزی

نظرات بیماران

یکی  از فاکتورهای در ارزیابی عملکرد یک مرکز درمانی رضایت بیماران از مرکز است. مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر به‌صورت مکرر از طرق مختلف

اقدام به دریافت نظرات کاربران در مورد نحوه خدمات‌رسانی این مرکز می‌نماید.

در زیر نظرات برخی از بیماران در مورد این مرکز را مشاهده می‌نمایید.

علیرضا: من مدتی از درد کمر و گردن رنج می‌بردم با دستور پزشک برای انجام فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی باغ فیض اسلامشهر مراجعه کردم. در چند دوره فیزیوتراپی که در این مرکز انجام دادم همیشه انجام فیزیوتراپی سروقت و نوبت انجام می‌شد. برخورد کارکنان فیزیوتراپی نیز بسیار خوب و محترمان بود.
محمد
: مرکز فیزیوتراپی اسلامشهر یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی در اسلامشهر و تهران است. با توجه به اینکه بنده تابه‌حال برای درمان مشکل زانو به چند مرکز فیزیوتراپی مراجعه کرده‌ام، این مرکز را یکی از منظم‌ترین و دقیق‌ترین مراکز فیزیوتراپی یافتم.

مطالب مرتبط

فیزیوتراپی در اسلامشهر

متخصص مغز و تعصاب در اسلامشهر

درباره ما

مرکز تشخیصی درمانی ستون فقرات اسلامشهر بیش از 15 سال سابقه درزمینهٔ تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات دارد. این مرکز با دارا بودن تجهیزاتی مدرن و پیشرفته، پزشکانی متخصص و زبده و پرسنلی مسئول و توانمند در خدمت بیماران محترم در اسلامشهر است. این مجموعه در کنار دارا بودن مرکز فیزیوتراپی مجهز، دارای کادر پزشک فوق تخصص درزمینهٔ مغز و اعصاب نیز می باشد.

دکتر اسماعیل خلاقی فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب در مطب مجهز خود در این مجموعه فعالیت دارند.

طراح وب سایت

   طراحی سایت و سئو :مهندس مرتضی خیری

     وب سایت: http://sitevaseo.ir

اطلاعات تماس

      آدرس فیزیوتراپی و مطب فوق جراحی مغز و اعصاب

      اسلامشهر،میدان باغ فیض ،کوچه 9 ،پلاک 49

      فیزیوتراپی : همه روزه به غیر از ایام تعطیلات از ساعت 9 تا 20

       روزهای کاری متخصص جراحی مغز و اعصاب

      روزهای شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 16 الی 20

        _______________________________________________________

       تلفن فیزیوتراپی :56358039

       تلفن متخصص جراحی مغز و اعصاب:09336006440

        instagrampaje of eslamshahrspine.ir صفحه اینستاگرام دکتر میرزاحیدری

بالا